Życie ma pierwszeństwo – kampania edukacyjna skierowana do polskich kierowców [video]

„Życie ma pierwszeństwo” – to hasło kampanii edukacyjnej skierowanej do polskich kierowców. Jej celem jest szerzenie wiedzy na temat zasad tworzenia korytarza życia. Organizatorem kampanii jest działająca przy Ministrze Infrastruktury Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

– Zwiększenie bezpieczeństwa na drogach jest jednym z priorytetów rządu. W tym celu podejmujemy odpowiednie działania legislacyjne. Wiemy, że musimy nieustannie kształtować odpowiednie postawy Polaków – a to jest możliwe dzięki takim kampaniom jak „Życie ma pierwszeństwo” – powiedział minister infrastruktury, przewodniczący KRBRD Andrzej Adamczyk.

„Życie ma pierwszeństwo” to nie tylko hasło kampanii. To przede wszystkim myśl, która powinna przyświecać każdemu polskiemu kierowcy:  co zrobić, by droga do celu była bezpieczna – zarówno dla nas samych, jak dla innych uczestników ruchu.  

Umiejętność tworzenia korytarza życia jest w tym kontekście niezwykle ważna. Rocznie na polskich drogach ma miejsce około 32 tysiące wypadków. Do każdego z nich muszą dojechać służby ratunkowe. Często na drodze straży pożarnej, pogotowia ratunkowego czy policji stają kierowcy, którzy nie wiedzą, jak prawidłowo  ustąpić służbom miejsca na drodze. 

– Często widzimy kierowców, którzy w ostatniej chwili nerwowo szukają sposobu, by zjechać do krawędzi jezdni. Byłoby to znacznie prostsze, gdybyśmy za każdym razem, gdy stajemy na światłach lub w korku, zatrzymywali się właśnie przy tej krawędzi, a nie jak to mamy w zwyczaju – na środku pasa ruchu. O korytarzu życia powinniśmy pamiętać przez cały czas poruszania się po drodze – mówi Konrad Romik, sekretarz Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

Właśnie dlatego Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego przygotowała kampanię społeczną, która ma za zadanie edukować kierowców. Działanie to wpisuje się w inicjatywy dotyczące brd podejmowane przez Ministerstwo Infrastruktury.

Kluczowym elementem kampanii jest interaktywny spot.

– W spocie pokazujemy, że nasze zachowanie za kierownicą ma realny wpływ na życie innych osób. Właśnie dlatego widz ma wolny wybór – to od niego zależy, jak skończy się pokazana historia. Wierzę, że dzięki temu poruszymy wyobraźnię kierowców i wpłyniemy na ich postawy. Każdy zaangażowany w realizację tej produkcji strażak czuł, że jest to wyjątkowy projekt, o ogromnym znaczeniu społecznym – dla strażaków jest to szczególnie ważne, bo zawsze chcemy dotrzeć do ofiar wypadków jak najszybciej, aby im pomóc – mówi Tomasz Tomala, szef Gabinetu Politycznego Ministra Infrastruktury, strażak z Ochotniczej Straży Pożarnej w Woli Batorskiej. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

%d bloggers like this: